søndag den 29. august 2010

Gulerodssuppe

Okay.. nu hvor jeg har bagt så meget lækkert og frosset ned... så er der ikke mere plads tilbage i fryseren...
I eftersøgningen på noget jeg kunne spise fredag aften - og som ikke var bagværk (indbagte pølser er guf - men det er noget rod hvis ikke man spiser andet), fandt jeg et bundt frosne skrællede gulerødder.
Disse gulerødder blev frosset ned kort før en ferie. Jeg havde næsten en hel pose øko gulerødder og bryder mig ikke om madspild. Så vupti.. på frost med det..










Nu røg de i en gryde, hvor jeg kogte dem længe.. meget længe sammen med lidt vand
Efter en tur med blenderen så det således ud.
Tilsatte masser af mælk (havde noget som var ved at være for gammelt), karry, bulion terninger (grøntsags), paprika, salt, peber, paprika og lidt chili
.
Havde desuden lidt røde peberfrugter som rest. De blev hakket og kogt med den sidste halve times tid.


Her er det endelige resultat.
Desværre blev den lidt grynet. Jeg ved ikke om det er fordi jeg burde have tilsat en anden rodfrugt - f.eks kartoffel eller jordskokke. Eller det er grundet at de har været frosset.
Lidt græskarkerner gjorde gode ting for det sprøde og var et lækkert "pift".

Som gratis ret, en lækker ide..  løste ikke problemet med plads i fryseren, da jeg nu har to fryseposer med suppe.

1 kommentar:

  1. Det er blevet testet af flere venner. Det er klart en ide at smide lidt kartoffel i for konsistensen :)

    SvarSlet