søndag den 19. september 2010

Pølseret

Nogle gange er det svært at finde på god mad. Især hvis det både skal leve op til at være nemt at lave og nemt at blive enige om.
Derfor endte jeg op med at lave pølseret forleden. Det er ellers noget jeg ikke har lavet i årevis.

Ingredienser:
Løg
Pølser (gerne af en god kvalitet, jeg har brugt Langelænder "sydafrikansk" og "italiensk" pølse). Ca. 2½ pr. person, da de er ret store.
En dåse hakkede tomater
krydderier og en smule mælk



Løg og pølser steges på panden. Når det er godt stegt og pølser og løg har fået en fin overflade, så blendes en dåse hakkede tomater. Så de får en cremet konsistens.












Tomaterne og de resterende ingredienser hældes i panden. Det koges til det har en god konsistens og smages til med salt, peber og chili. Jeg brugte Sambal Olek til smagen af chili.

Tilbehør: kartoffelmos.
Jeg ved der er folk som hælder kartoflerne i selve retten istedet for at mose det, men jeg kan virkelig godt lide kartoffelmos.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar